De post, nog te vertrouwen?

11 september 2012

Regelmatig lees ik op het web dat er bestellingen of pakketjes niet goed zijn aangekomen. Ook brieven en kaarten komen te laat aan. Erg jammer, zeker sinds mensen – ondanks het digitale tijdperk – steeds meer via de post ontvangen. Misschien ook wel dankzij het digitale tijdperk, bedenk ik me nu: vanwege het vele mailcontact zoeken mensen penvrienden en gaan kaartjes over de wereld sturen via Postcrossing. Daarbij worden veel producten via webwinkels thuis bezorgd via de post. Koerierdiensten zouden dankbaar moeten zijn, vooral tijdens de feestmaanden. Helaas gaat er vaak genoeg iets fout…

Brievenbuspost gaat altijd via PostNL, dé koerierdienst in Nederland. Overigens moet ik even kwijt dat ik ‘PTT’ en ‘TNT” veel mooier vond klinken dan deze nieuwgekozen naam. Waar het om draait, is dat brievenbuspost blijkbaar niet normaal kan worden bezorgd. Soms komt het pas dagen later aan (voor 18.00 uur op de post, de volgende dag bezorgd… wat blijft er dan over van dat motto?). Ergens logisch, vanwege het feit dat ze op sommige dagen niet alles meer bezorgen. Toch erg frustrerend als je op de post zit wachten. Zo benieuwd wat er in het pakketje zit, hoe het nieuwe drukwerk is gelukt of wat er in de brief/op het kaartje staat. En dan komt het soms ook nog eens kapot aan.

Ik lees vele berichten over webwinkels die overstappen (of dit in ieder geval willen) op een andere koerierdienst. Voor mij is dit helaas niet te doen, PostNL is dan helaas de enige optie. Toch heb ik wel meegemaakt dat enveloppen open (lees: kapot) bij mij aankwamen of bij de ontvanger. Gelukkig miste er niets, maar ook die berichten komen nog wel eens voorbij. Of dat er pakketjes ineens verdwijnen: waarschijnlijk vond de postbode (of postsorteerder) de inhoud erg interessant. Ergens begrijpelijk, maar natuurlijk niet echt de bedoeling…

Ik houd van de post. Ik vind het heerlijk om pakketjes, kaartjes en brieven te ontvangen (iets over? Stuur maar op!) en uiteraard ook te sturen, alleen jammer dat de post niet altijd mee werkt. Konden wij het allemaal maar uitvoeren, maar dan zul je zien dat er ook zoveel fout gaat: het is en blijft natuurlijk wel mensenwerk…


  • ik heb de hoop al opgegeven met de post :( hier komt ook regelmatig iets niet meer aan, of erger nog ik krijg gewoon een lege bestelling binnen :s en ja ga dan je verhaal maar halen het enige wat die stommelingen kunnen uitkramen is ” ons excuus hier voor ” ja hallooooo jan L…. ik heb wel betaald!!

Reageren

Wil jij meedoen met praten over de video of blogpost? Gezellig! Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

*